فیلر گیری

در تمام موتورهای بنزینی میزان هوا و سوخت ورودی به سیلندر و همچنین دود خروجی از آن توسط سوپاپ ها کنترل می شود و تنظیم بودن اندازه این ورودی و خروجی ها که به آن فیلر گفته می شود بسیار اهمیت دارد، استاندارد فیلر گیری در فصل سرما و گرما متفاوت است و میزان باز بودن سوپاپ هوا و دود در فصلهای تابستان و زمستان تفاوت دارند، برای مثال سوپاپ های خروجی دود باید در فصل تابستان بازتر از زمستان باشند تا دود به راحتی خارج شود و گرمای کمتری داخل سیلندر باقی بماند.

تنظیم سوپاپها و میزان خروجی و ورودی آنها که کاری دقیق و حرفه ای است را در اصطلاح فیلر گیری می گویند. میزان فیلر در خودروها متفاوت است و بر اساس استانداردهای از پیش تعیین شده کمپانی سازنده انجام می شود. تنظیم موتور علی یکی از بهترین مراکز فیلرگیری در تهران است و می توانید با مراجعه به این مرکز از این خدمات بهره مند شوید .

چه زمانی به فیلر گیری سوپاپها نیاز داریم ؟
به جرات می توان گفت فیلرگیری سوپاپها عمر موتور را افزایش می دهد و طبق استانداردهای جهانی این عملیات باید در ابتدای فصل سرما و ابتدای فصل گرما توسط متخصص انجام شود. اصولا کارخانه های تولید کننده خدرو وضعیت سوپاپها را در حالت میانه قرار می دهند تا در هر دو وضعیت مشکلی برای موتور و عملکرد آن پیش نیاید، اما به خریداران توصیه می کنند این عملیات را هر شش ماه یک بار انجام دهند تا عمر موتور افزایش یابد. همچنین ممکن است در موارد زیر به فیلرگیری نیاز پیدا کنید :

در اثر شل شدن مهره میل سوپاپ و عوامل دیگر از سوپاپها صدای غیر طبیعی شنیده شود
پس از تعمیر سر سیلندر
ضربه خوردن شدید به موتور (مانند تصادف شدید)
گرم شدن بیش از حد موتور در صورتی که سیستم خنک کننده به خوبی کار می کند
دیر گرم شدن و بد روشن شدن موتور در فصل سرما

فیلرگیری شامل چه چیزهایی می شود ؟
تنظیم سوپاپهای ورودی هوا بنا به شرایط جوی و فصل
تنظیم سوپاپهای خروجی دود بنا به شرایط جوی و فضل
تست وضعیت کارکرد موتور، سوخت، دود خروجی و … توسط دستگاه دیاگ
صدا گیری سوپاپها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید